Apple HomeKit

VELUX Gruppen annonserer brukerstøtte for Apple HomeKit

Som annonsert på WWDC 2016, Apple’s Worldwide Developers Conference, vil VELUX gruppen bringe Apple HomeKit brukerstøtte til en rekke av sine produkter.

Apple HomeKit, som nå har sin egen app, tilbyr en enkel og sikker måte å sette opp og styre hjemmets automatikk med enkle tastetrykk.

Ved å føre internett baserte produkter inn i hjemmet, tror VELUX Gruppen at automatiske hjem er avgjørende for den fremtidige utviklingen av byggeindustrien og andre industrier som selger produkter til våre hjem.

Etterhvert som sunne hjem blir viktigere enn noen gang for forbrukerne, som vist i undersøkelsen Healthy Homes Barometer 2016, utført av VELUX Gruppen. Mener Gruppen at smarte hjem vil få flere mennesker til å iverksette tiltak for å bedre tilstanden i sine hjem.

Torgeir Øverås, direktør i VELUX Norge AS, er begeistret for samarbeidet:

“VELUX Gruppen er glade for å kunngjøre sin støtte til Apple HomeKit. Vi tror dette er en flott mulighet til å gjøre smarthusteknologi til en integrert del av den fremtidige utviklingen av sunne hjem.”

VELUX Gruppen regner med å ha sine første produktløsninger integrert med Apple HomeKit plattformen i løpet av det neste året.

For mer informasjon om oppdateringer til Apple HomeKit, se WWDC keynote presentations

På 13. 14. og 15 juni fra San Francisco, California.

VELUX Gruppen skaper bedre bygninger med dagslys og frisk luft gjennem taket. Produktporteføljen består av et bredt sortiment av takvinduer og vinduer for flate tak. I tillegg tilbyr VELUX Gruppen ulike typer solskjerming og dekorasjon, rulleskodder, innbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening. VELUX Gruppen som har produksjonsselskaper i 11 land og salgsselskaper i nesten 40 land, eier globalt et av de sterkeste brands i byggevareindustrien og selger sine produkter i nesten hele verden. Det er ca 9 500 ansatte, derav 15 i Norge. VELUX Gruppen har hovedkontor i Hørsholm nord for København og produkssjon-, administrasjon- og utviklingsavdelinger fordelt i hele Danmark. VELUX Gruppen er eid av VKR Holding A/S, et fonds- og familieeid aksjeselskap. Du kan lese mere på velux.no.