Klar for å møte naturkreftene!

download
Triple Protect takvindu

VELUX TripleProtect

Endelig et takvindu som er laget for Norsk klima i endring! VELUX TripleProtect takvindu er utviklet for å tåle de mest ekstreme værforholdene du kan tenke deg; vindstyrke over orkan nivå, temperaturfall, kraftig regn og snø. VELUX TripleProtect betyr at du ikke bare får et takvindu - men et takvindu som tåler alt.

VELUX er verdens største produsent av takvinduer og bruker hvert år store ressurser på forskning, produktutvikling og testing. Vi vet at klimaet og været er svært forskjellig rundt om i verden og våre vinduer er utviklet for forskjellige klimasoner. Selv i Norge er det store geografiske forskjeller på hvilke belastninger takvinduer utsettes for. Derfor er det forskjell på et VELUX takvindu som selges i Norge og et som selges i resten av Europa. Vi behandler nemlig ikke alle likt, men leverer vinduer som skal fungere optimalt der det brukes.

Før et nytt produkt slippes på markedet går det gjennom en omfattende testing i vårt klimatekniske laboratorium. Her simulerer vi et røft klima og store mengder regn, hagl og våt snø brukes mot takvinduet. (Hvordan dette foregår kan du se en video om her.)I tillegg blir selvsagt vinduene testet i reelle værsituasjoner, ferdig montert i et tak og utsatt for ekte vær. Testene er foretatt i Norge, Russland og Finland.

VELUX TripleProtect takvindu er utviklet for å fungere optimalt i norske hus og hytter. Sikkerhetsglasset er testet mot regn, hagl og snølast med våt snø. Utvendig bekledning er utstyrt med et lyddempende belegg som reduserer støy fra regn og hagl. Man tenker gjerne at lyden av regn er søvndyssende og koselig. Men lyden av regn og hagl mot tak og vinduer kan fort oppleves som støy, for eksempel hvis man har soverom rett under taket.

Et VELUX TripleProtect takvindu gir deg naturlig dagslys, frisk luft og den tryggheten du trenger for å trives.

VELUX Gruppen skaper bedre bygninger med dagslys og frisk luft gjennom taket. Produktporteføljen består av et bredt sortiment av takvinduer og vinduer for flate tak. I tillegg tilbyr VELUX Gruppen ulike typer solskjerming og dekorasjon, rulleskodder, innbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening. VELUX Gruppen som har produksjonsselskaper i 11 land og salgsselskaper i nesten 40 land, eier globalt et av de sterkeste brands i byggevareindustrien og selger sine produkter i nesten hele verden. Det er ca 10.000 ansatte, derav 15 i Norge. VELUX Gruppen har hovedkontor i Hørsholm nord for København og produkssjon-, administrasjon- og utviklingsavdelinger fordelt i hele Danmark. VELUX Gruppen er eid av VKR Holding A/S, et fonds- og familieeid aksjeselskap. Du kan lese mere på velux.no.