Desember

Lekker energigardin med flere funksjoner

Med en dobbel plisségardin i takvinduet reduseres varmetapet med inntil 34 prosent.

VELUX energigardin er energigardinen det er godt å ha i den kalde årstiden for å forbedre komfort og romtemperatur. Energigardinen Eco+ kan også beskytte mot sterk sol eller være en effektiv mørkleggingsgardin.   VELUX Eco+ er en elegant plisségardin, som leveres i ni ulike farger. Energigardinen har et aluminiumsbelegg og luftrommet mellom de to lagene er uten luftsirkulasjon. Det er dette som gir den isolerende effekten. Aluminiumsbelegget ligger inni dobbeltplissén og holder effektivt på varmen om vinteren og forbedrer komfort og romtemperatur på en energieffektiv måte.

VELUX Eco+ installeres på få minutter på de formonterte festebeslagene, som allerede sitter på alle VELUX takvinduer. Eco+ har et lekkert, slank design og ingen synlige snorer. Energigardinen er utført etter det samme prinsippet som ”flying blind”-gardinene. Det betyr at gardinen ikke er festet oppe eller nede, men kan skyves opp og ned i skinnene etter beboernes behov.

VELUX Eco+ kan betjenes manuelt eller elektrisk. Det er ditt valg. Dersom du allerede har VELUX INTEGRA elektrisk betjent takvindu, kan en elektrisk Eco+ kobles direkte til det samme systemet.

Det finnes neppe en enklere og raskere måte å gjøre boligen mer energieffektiv på enn med VELUX Eco+.