Når sommersola varmer

Takvinduer er en kilde til lys, varme og trivsel. I store deler av året tilfører takvinduer god varme og gjør at oppvarmingskostnadene reduseres.

Men når vi får den sommeren vi ønsker oss, kan det bli for varmt med takvinduer i solretningen. Da finnes det en enkel løsning.

Når sola blir for sterk kan det være godt å beskytte seg litt. Med VELUX takvinduer ordnes dette greit med screens som er spesialtilpasset VELUX takvinduer.

Dette er en effektiv varmebeskyttelse, som stanser solstrålene før de treffer vindusglasset. Det er mer effektivt enn å stanse sola på innsiden av glasset.

Fritt utsyn

Med VELUX screens  kan du fortsatt se ut. Duken er transparent og når du har trukket den helt ned kan den redusere varmeinnstrømmingen med opptil 90 prosent. Du kan selvfølgelig supplere med innvendige solskjermingsprodukter eller gardiner.

Selv om du monterer VELUX screens på ditt takvindu kan takvinduet betjenes på vanlig måte. Du kan lufte som vanlig.

VELUX screen er enkel å betjene og kan leveres elektrisk eller solcelledrevet med en fjernkontroll i tillegg til den manuelle utgaven.

VELUX screens med solcelledrevet betjening trenger ingen kabler eller elektriske installasjoner. Både solcellepanelet og batteriet er integrert i selve solskjermingen. Batteriet lades av solens stråler og et fulladet batteri kan betjene solskjermingen opptil 600 ganger før det må lades igjen. Det bør holde både sommer og vinter.

VELUX screens monteres enkelt innenfra.

Nærmere opplysninger:

Siri Sundby, VELUX Norge AS, telefon 22 51 06 08, epost: siri.sundby@velux.com

Aktuelle bilder kan lastes ned fra www.randex.no/velux