Naturlig lys fra taket øker boligverdien

I Danmark er boliger med takvinduer i snitt 32 prosent høyere priset enn boliger uten.

Særlig i Norden, der det flere måneder i året er lite dagslys, er det viktig å slippe lyset inn. Frisk luft og dagslys har stor betydning for helse, læring og trivsel. Takvinduer gir begge deler og faktisk dobbelt så mye dagslys som et fasadevindu.

I tillegg til at takvinduer gjør rom lysere og får dem til å virke større, blir boligen også mer verdt. Ifølge en undersøkelse Boligsiden.dk har foretatt, er danske villaer med takvinduer til salgs i snitt 32 prosent høyere priset enn villaer generelt på landsbasis.

- Takvinduer gir ikke bare flotte rom, men er også et typisk tegn på at boligen enten er av nyere dato, arkitekttegnet, renovert eller på annen måte gjennomarbeidet. Disse boligene vil typisk ligge i et høyere prisleie enn gjennomsnittet, sier Birgit Daetz, kommunikasjonsdirektør i Boligsiden.dk.

Artikkelen kan leses i sin helhet her: http://bolignyheder.boligsiden.dk/2015/06/ovenlys-i-hoej-kurs/

Vedlagte filer > Model Homes 2020_Danmark 2.jpg
> 120291-01-XXL v2.jpg