Oktober

Nye vinduer for flate tak

Nå lanseres vinduer for flate tak med plant glass i et minimalistisk design for.

De nye takvinduene Velux Gruppen lanserer er uten kuppel og kan benyttes på tak med en vinkel på 5 – 15 grader. Vinduer for flate tak gir gode muligheter for å trekke dagslyset inn i boliger og kontorer.

Dette er et nytt tilbud i serien av vinduer for flate tak. De nye vinduene har fått et plant design og har gode gjennomprøvde detaljer. I motsetning til de tidligere takvinduene for flate tak har den nye serien ingen kuppel. Det gir et slankere og elegant design i glass og vedlikeholdsfrie aluminiumsprofiler.

Det innvendige glasset er laminert for ekstra sikkerhet. Det utvendige plane glasset er herdet og ligger i en sort aluminiumsramme med diskrete profiler, som gir et minimalistisk og stilig design. Det passer godt i ethvert tak – særlig i boliger.

Innvendig tilsvarer det nye vinduet med plant glass den tradisjonelle vinduskuppelen.

Et utvendig belegg på glasset minimerer behovet for vask. Belegget gir også klarere sikt i tilfelle regn.

Tak med en vinkel under 15 grader regnes som flate. Dersom takvinkelen er under 5 grader benyttes fortsatt varianten med kuppel. Velux takvindu med kuppel kan benyttes i hele spekteret fra 0 – 15 grader takvinkel.

Vinduer for flate tak, plant glass (5-15 grader) leveres som fast eller som Velux Integra.

Vinduer for flate tak, vinduskuppel (0-15 grader) leveres som fast eller som Velux Integra, håndverkerutgang eller som røykventilasjonskuppel.

Velux vinduer for flate tak med Velux Integra betjenes med en programmerbar kontrollpad. Vinduene kan programmeres for automatisk lufting og har regnsensor for automatisk lukking ved nedbør.

Velux vinduer for flate tak leveres i åtte ulike størrelser, har en u-verdi etter vindusmetoden på 1,4 og har ti års garanti.