Januar

Oppdatert håndbok for håndverkere

​På tampen av 2014 fullførte Velux Norge oppdateringen av sin håndbok for håndverkere. Den nye utgaven er oppdatert i forhold til dagens produktutvalg og beskriver både montering og produkter.

”Håndverkerens håndbok” med undertittel ”Håndbok til innbygging av Velux takvinduer” er trykket i et hendig format som passer på innerlomma. Den kan også leses på nett eller lastes ned som en interaktiv pdf.

Lasse Fagerås, teknisk ansvarlig i Velux Norge forteller at hele boka er gjennomgått og oppdatert.

– Alle omtaler og beskrivelser er nå basert på den nyeste generasjonen av våre produkter. Den nye generasjonen takvindu har betydelige endringer og forbedringer. Håndboken er nå tilpasset dette. Håndboken har i tillegg fått QR-koder, som viser animasjoner for montering av de enkelte produkter. Produkter for elektrisk løsning har også fått en betydelig oppgradering, forteller Fagerås.

Et godt resultat sitter ofte i detaljene. Fagerås anbefaler derfor at håndverkere bestiller eller laster ned den nye versjonen av ”Håndverkerens håndbok”. Boka er gratis og kan bestilles i trykt utgave på epost til teknisk@velux.no eller lastes ned i Håndverkerforum på www.velux.no.

”Håndverkerens håndbok” fra Velux tar for seg alle sider av prosessen fra planlegging, prinsipper for innbygging, inndekning, takkonstruksjoner, takmaterialer, byggtekniske forhold og informasjon om produktene.