August

Praktisk, komfortabelt og sikkert med fjernstyrte takvinduer

Med flere takvinduer eller takvinduer montert så høyt i taket at de ikke kan nås fra gulvet er det både praktisk og komfortabelt å styre alle med en lettbetjent og programmerbar kontrollpad. Sikkert er det også.

VELUX INTEGRA er takvinduer bygget for fjernstyring og drift med en integrert motor. Med enkle kommandoer styres både åpning og graden av åpning av takvinduene med kontrollpaden. Også tilleggsutstyr for solskjerming og gardiner kan betjenes på den samme enkle måten. Enda enklere blir det når kontrollpaden programmeres til å gjøre alt på egenhånd. Likevel med mulighet for å overstyre de programmerte valgene.

Det er også tenkt på sikkerheten. En integrert regnsensor oppfatter straks nedbør og sørger for at takvinduet automatisk lukkes, frisk luft kommer fremdelse inn gjennom den åpne lufteklaffen.

VELUX INTEGRA Solar er et takvindu der motoren drives med strøm fra et batteri koblet til et solcellepanel. Sikkerheten er ivaretatt ved at takvinduet i tillegg til regnsikring også lukkes automatisk dersom batteriet skulle gå tomt for strøm. Dette vinduet egner seg godt der det ikke er ønskelig eller mulig å føre fram elektriske kabler.

Det fine med kontrollpaden er at den kan betjene et vindu, alle vinduene eller grupper av vinduer så lenge de er VELUX INTEGRA takvinduer. Den kan i tillegg betjene andre elektriske VELUX produkter som for eksempel persienner og rulleskodder. Andre produkter med solcellepanel – Solar – som rullgardin, blendingsgardin eller utvendig markise kan også betjenes og/eller programmeres med kontrollpaden.

Med VELUX INTEGRA kontrollpad er det enkelt å lukke alle takvinduer med en enkel kommando når du går ut. Den gir også melding dersom et takvindu ikke lar seg lukke om noe har kommet i veien. Det kan også lagres enkle funksjoner for feriefravær. Da kan for eksempel vinduet være lukket mens lufteklaffen og solskjerming beveger seg i takt med dagens gang. Da vil huset virke bebodd og i kombinasjon med tilfeldig tenning og slukking av lys i huset vil hjemmet virke bebodd for innbruddstyver.

Nærmere opplysninger:Siri Sundby, VELUX Norge AS, telefon 22 51 06 08, epost: siri.sundby@velux.com