La humla suse – ute!

Sommeren er her. Det er også insektene, men vi vil sove med åpne vinduer. Løsningen er enkel å grei for de som har takvinduer – og kanskje noen andre.

​Det er en deilig sommernatt. Vinduet er åpent. Du hører forhåpentligvis bare avslappende lyder utenfra, men bzzz lyden av insektet er ubehagelig nær og forstyrrer natteroen. Kanskje får du også et stikk eller ti?

Det kan sikkert lages mange fiffige løsninger for å holde insektene ute, men VELUX har laget et fiks ferdig insektnett til sine takvinduer, som passer til de fleste vindusåpninger. Insektnettet ligger i en aluminiumskassett og hindrer ikke vanlig bruk av takvinduet. Fordi det festes på veggen kan det kombineres med alle typer solskjerming og alle VELUX takvinduer, som ikke er montert helt inntil hverandre. Fordi det monteres på veggen vil det også kunne brukes på en hel del andre vindustyper.

VELUX insetnett fås i bredder fra 496 – 1286mm og høyde fra1600 – 2000mm, dette bør kunne tilpasses de fleste vinduer. Sideskinnene kan tilpasses i høyden.

VELUX insektnett har en transparent nettingduk og ligger skjult i kassetten når det ikke er i bruk. Den føres i slanke aluminiumsprofiler som gjør et 100 prosent insektfritt miljø mulig. Duken er slitesterk, kan rengjøres med en fuktig klut og er enkel å montere.

Og ikke minst, den hindrer ikke utsikten.

Du kan lese mer om insektnett og se om det passer til dine vinduer her:

www.velux.no/private/takvindu_produkter/gardiner_og_rulleskodder/

egenskaper/insektsnett

Nærmere opplysninger:

Siri Sundby, VELUX Norge AS, telefon 22 51 06 08, epost: siri.sundby@velux.com

Aktuelle bilder kan lastes ned fra www.randex.no/velux