Ny administrerende direktør i VELUX gruppen

Sammendrag

David Briggs tar over som administrerende direktør i VELUX Gruppen fra 1. januar 2018, etter at tidligere administrerende direktør Jørgen Tang-Jensen gikk av med pensjon i fjor. Briggs vil holde til på VELUX Gruppens hovedkontor i Hørsholm, Danmark.

Organisasjonsendringen ble først annonsert på VELUX World Conference i september 2017. VELUX World Conference finner sted hvert fjerde år og setter strategien for den kommende perioden. I 2016 leverte selskapet sitt beste resultat noensinne, og ved konferansen la Briggs ut en ambisiøs vekststrategi for de neste fire årene, som bygger videre på VELUX Gruppens strålende resultater i den siste perioden.

David Briggs er en ekte veteran i VELUX Gruppen og søsterselskapet Altaterra, med 25 års fartstid i selskapet. Briggs kommer fra rollen som senior visepresident for salg i VELUX Gruppen, hvor han var med i ledergruppen og var en viktig bidragsyter til selskapets positive fremgang de siste to årene.

Tidligere har Briggs hatt flere nøkkelroller i VELUX Gruppen, blant annet som daglig leder for VELUX Storbritannia. Han var også ansvarlig for å bygge opp søsterselskapet Altaterra. I dag er Altaterra representert i over 30 land.

Det er en stor ære for meg å ta over roret til dette flotte selskapet. VELUX er i god økonomisk form, med en sterk merkevare og en fantastisk kultur som vi skal bygge videre på. Jeg ser frem til å ta VELUX til nye høyder og utnytte de flotte mulighetene for å sikre videre vekst for selskapet. Dagslys og frisk luft går aldri av moten, og vi vil fortsette å gi mennesker dette gjennom taket på private og offentlige bygg over hele verden Sier David Briggs

David Briggs er britisk, 52 år gammel, har to barn fra tidligere ekteskap og er bosatt i København med hans samboer, Ann.

I mer enn 75 år har VELUX Gruppen skapt et bedre bomiljø for mennesker over hele verden; ved å gjøre mest mulig ut av dagslys og frisk luft gjennom taket. Vår produktportefølje omfatter blant annet takvinduer, vinduer for flate tak, rulleskodder, solskjerming og dekorasjon. Disse produktene bidrar til å sikre et sunt og bærekraftig inneklima, for arbeid og læring, for lek og glede. Vi jobber globalt - med salg og produksjon i mer enn 40 land og med omtrent 9 500 ansatte verden over. VELUX Gruppen eies av VKR Holding A/S, som er et fonds- og familieeid aksjeselskap. I 2016 hadde VKR Holding en omsetning på 2,4 millioner euro, og donerte 155 millioner euro i veldedige tilskudd gjennom fondet THE VELUX FOUNDATIONS. For mer informasjon, besøk www.velux.no.