Februar

Ny generasjon takvinduer

Enklere installasjon og mer dagslys med ny generasjon takvinduer

VELUX Norge AS lanserer 1. april sin femte generasjon takvinduer. Den nye generasjonen takvinduer er enklere å montere og har smartere løsninger enn tidligere. – Dette er takvinduer som setter en ny standard for energieffektivitet og komfort. U-verdien er forbedret og mer dagslys slipper inn.

– Den nye generasjonen VELUX takvinduer optimerer energieffektiviteten, men beholder de gjennomprøvde konstruksjonsprinsippene. Et resultat av de nye løsningene er forbedret isolasjonsevne på standard VELUX takvinduer og en glassflate som har økt med inntil 10 prosent. Det gir mer soloppvarming og kutter oppvarmingskostnadene, sier direktør Torgeir Øverås i VELUX Norge AS.

Enklere installasjon

– Vi tror håndverkerne blir glade for de endringene vi har gjort.

– Installasjonen blir enklere og raskere fordi vi har erstattet skruene med en ny smart klikkfunksjon på sidebeslagene.

Den enklere installasjonen starter allerede med utpakkingen av takvinduene. Prosedyren gjør det mer logisk og mindre anstrengende for håndverkeren å forberede installasjonen.

VELUX Gruppen har funnet fram til en ny måte å skille vindusrammen fra karmen slik at belastningen på håndverkerens rygg blir mindre. Hele prosessen har blitt forbedret og to polystyreneklosser gir vinduet støtte og beskyttelse inntil vinduet er plassert i den monterte karmen.

Nytt design og intelligente løsninger

Designet i den nye generasjonen takvinduer har også blitt forbedret med slankere vindusrammer og karmer slik at vinduene blir mer elegante. Den nye utformingen gjør at glassflaten blir større uten at takvinduets yttermål økes. På de minste takvinduene vil glassflaten bli så mye som 10 prosent større.

Fjernkontrollen til VELUX INTEGRA har blitt totalt redesignet og kommer nå som en  kontrollpad med touch og swipefunksjon akkurat som en smart-phone.

Kontrollpaden gjør programmering og betjening til en enkel oppgave, med forklarende intuitive ikoner.  Denne er klar for levering i juni 2012.

– VELUX Gruppen er berømt for sitt kompromissløse forhold til kvalitet. Med den femte generasjonen takvinduer fortsetter vi en lang tradisjon med å levere takvinduer og relevant tilleggsutstyr i et bredt utvalg.

– VELUX takvinduer er det foretrukne valget i Norge, som ellers i verden. Dette er en posisjon vi anstrenger oss for å beholde, avslutter Torgeir Øverås i VELUX Norge AS.

Den nye generasjonen VELUX takvinduer lanseres i Skandinavia denne våren, og Norge er blant de første landene med salgsstart 1. april.

I løpet av februar vil deltakerne på VELUX monteringskurs få øvelse i montering av den nye generasjonen takvinduer. Disse kursene er gratis for håndverkere og forhandlere.

111974-01-XXL.jpg

Last ned større bilde