Slipp sommeren inn!

Ikke glem dagslyset når du planlegger ditt nye hus. Dagslys og frisk luft er viktig for trivsel og velvære

Med våren kommer lyset og solen og du kan kjenne den deilige varmen som slipper inn gjennom vinduene. Naturlig oppvarming fra solen reduserer strømutgiftene. Når våren har blitt til sommer og det er behov for å regulere lys og varme er det smart å montere utvendige screens, som stopper mye av varmen fra solens stråler. Når det igjen blir høst og vinter kan du sitte varmt og godt inne og se ut på regnet og snøen som daler ned på vindusglasset.

For å gjøre hverdagen enklere og sunnere har VELUX utviklet automatiske vinduer, som kan programmeres til å åpne og lukke til bestemte tider. En regnsensor sørger for at vinduene lukkes automatisk med nedbør. De kan også påmonteres elektriske gardiner og screens, som kan programmeres på samme måte. Tenk deg at du kan møte våren med vinduer som åpner seg når du skal legge deg og gardiner som går opp litt før du skal våkne, slik at du våkner behagelig med dagslyset flommende inn i soverommet.

VELUX - takvinduer utviklet for norske klimaforhold.

Klimaet varierer i hele verden. Selv i Norge er det store geografiske forskjeller på hvilke værbelastninger vinduer utsettes for. Vind, regn og snø er noen av forholdene vi legger til grunn når VELUX utvikler vindusløsninger til norske hjem. Utvendig bekledning har et lyddempende belegg som reduserer støy fra regn og hagl. VELUX TripleProtect er det beste takvinduet på markedet, laget spesielt for norske klimaforhold. Selges kun fra etablerte forhandlere og boligprodusenter i Norge.

Valget er ditt

Du kan gjerne kombinere VELUX INTEGRA automatiske takvinduer med TripleProtect – da kan det ikke bli bedre. Eller du kan velge manuelle vinduer med eller uten TripleProtect. Snakk med din håndverker, han kan hjelpe deg til å velge det produktet som passer perfekt for deg.

I mer enn 75 år har VELUX Gruppen skapt et bedre bomiljø for mennesker over hele verden; ved å gjøre mest mulig ut av dagslys og frisk luft gjennom taket. Vår produktportefølje omfatter blant annet takvinduer, vinduer for flate tak, rulleskodder, solskjerming og dekorasjon. Disse produktene bidrar til å sikre et sunt og bærekraftig inneklima, for arbeid og læring, for lek og glede. Vi jobber globalt - med salg og produksjon i mer enn 40 land og med omtrent 9 500 ansatte verden over. VELUX Gruppen eies av VKR Holding A/S, som er et fonds- og familieeid aksjeselskap. I 2016 hadde VKR Holding en omsetning på 2,4 millioner euro, og donerte 155 millioner euro i veldedige tilskudd gjennom fondet THE VELUX FOUNDATIONS. For mer informasjon, besøk www.velux.no.