Steng varmen ute - ikke solen!

Sammendrag

Selv om vi nyter sommeren i fulle drag kan det være vanskelig å holde klimaet innendørs optimalt.

Når solen står på i timer rett inn i hjemmet ditt blir det fort både for varmt og fuktig innendørs. Med screens til dine VELUX takvinduer elimineres dette problemet på noen få minutter. Dagslyset slippes inn, mens solens ekstreme varmestråler holdes ute. Så får du i både pose og sekk.

VELUX screens til dine VELUX takvinduer er et utmerket hjelpemiddel for å ha en deilig sommer – også innendørs. Våre screens holder nemlig rommene dine behagelig avkjølt selv på de varmeste dagene. De utvendige screenene blokkerer solstrålene før de treffer vindusglasset og reduserer dermed den passive oppvarmingen med inntil 76%. Den unike, transparente duken i sort netting hindrer ikke utsikten, så du kan fremdeles oppleve sommerhimmelen utenfor takvinduene.

Selv om screenen sitter på utsiden av vinduet monteres den fra innsiden slik at du unngår farlige situasjoner med stiger og klatring på taket. Det er så enkelt som at du monterer screenrullen bak toppkassen, og skrur på to kroker nederst på vindusrammen, deretter dreier VELUX takvinduet 180 grader og hekter screenen på krokene. Festemekanismen gjør at du kan åpne og lukke takvinduet ditt så mye og ofte du vil også når screenen er nede. Vi tør påstå at det knapt finnes lettere montering!

Betjeningen av screenen er like enkel som monteringen og du kan velge mellom manuell, elektrisk eller solceller. Tenk gjennom hvordan VELUX takvinduet er plassert for å finne den løsningen som passer best for deg. Både solcelledrevne og elektriske gardiner er fjernstyrt og et perfekt alternativ for VELUX takvinduer utenfor umiddelbar armlengde. Mange velger fjernstyring uansett hvor langt unna takvinduet er, rett og slett litt ekstra luksus i hverdagen.

I VELUX er vi opptatt av at våre produkter skal gi deg en behagelig og sunn hverdag. Derfor kan flere av produktene vi leverer til takvinduene kombineres. På for eksempel soverommet vil man, i tillegg til å holde det avkjølt, gjerne ha det mørkt ved leggetid. Den norske sommerens lyse netter kan gjemmes bort når det passer deg med innvendige blendingsgardiner. Du får også insektnett som hindrer uønskede gjester som summer rundt i rommet. I rom der man ikke behøver full mørklegging er kanskje plissègardiner løsningen du ønsker å kombinere med en screen.

Selv om det er sommer og sol oppholder vi oss innendørs i mange timer hver dag. Det betyr at det skal være like enkelt å nyte sommeren inne i alle hjemmets rom som utendørs. Frisk luft, dagslys som flommer inn og levelig temperatur er med på å skape en god dag for oss alle sammen. Med VELUX’ produkter kan du ihvertfall ta litt kontroll over været og klimaet der du bor, uansett om det meldes hetebølge eller pøsregn.

Ha en strålende sommer!

I mer enn 75 år har VELUX Gruppen skapt et bedre bomiljø for mennesker over hele verden; ved å gjøre mest mulig ut av dagslys og frisk luft gjennom taket. Vår produktportefølje omfatter blant annet takvinduer, vinduer for flate tak, rulleskodder, solskjerming og dekorasjon. Disse produktene bidrar til å sikre et sunt og bærekraftig inneklima, for arbeid og læring, for lek og glede. Vi jobber globalt - med salg og produksjon i mer enn 40 land og med omtrent 9 500 ansatte verden over. VELUX Gruppen eies av VKR Holding A/S, som er et fonds- og familieeid aksjeselskap. I 2016 hadde VKR Holding en omsetning på 2,4 millioner euro, og donerte 155 millioner euro i veldedige tilskudd gjennom fondet THE VELUX FOUNDATIONS. For mer informasjon, besøk www.velux.no.