Vinduer til alle tak fra 0 – 90°

Sammendrag

Når huset har skråtak er det enkelt å sette inn takvinduer for å slippe inn dagslys og gi mulighet for lufting gjennom vinduene. Har huset flatt tak, er løsningen et vindu for flate tak. Også vinduer for flate tak kan leveres med mulighet for lufting, da velger du VELUX INTEGRA elektrisk åpningsbart vindu med regnsensor,

Vinduer til helt flate tak

VELUX har nå kommet med et nytt lekkert design til sine vinduer for flate tak. Det nye designvinduet CurveTech med buet glass er et lekkert tilskudd til alle boliger med flate tak. Det buede glasset går fra kant til kant og sikrer at alt vann renner av på overflaten - selv på helt flate tak. Det betyr at dagslyset kan flomme inn uten skjemmende regndråper. Den perfekte kombinasjon av moderne design og smart funksjon, som også kan påmonteres plissègardiner for lysjustering og utvendig screen som holder varmen ute. Det elegante designet gjør vinduet like fint å se på – som ut av. VELUX CurveTech fås både som elektrisk åpningsbart og som fast. CurveTech, kan monteres i alle tak mellom 0 og 15°.

Vinduer til skrå tak

Til alle skrå tak finnes det mange løsninger med takvinduer, ett, to eller mange vinduer i gruppe. Ved å bygge sammen flere takvinduer med lavtbyggende hjelpesperre, oppnås mer takhøyde og større plass. Takhøyden under vinduene øker med 30–50 cm og gir plass til å bo og møblere der det tidligere var for lavt under taket.

VELUX INTEGRA automatiske vinduer til flate og skrå tak - med regnsensor.

Gjør hverdagen enklere og sunnere med VELUX INTEGRA automatiske vinduer, som kan programmeres til å åpne og lukke til bestemte tider. Med ett av programmene kan du kan møte dagen med gardiner som går opp litt før du skal våkne, slik at du våkner behagelig med dagslyset flommende inn i soverommet. Ett annet program lar gardiner og vinduer åpne og lukke til bestemte tider når du er på reise, slik at huset blir luftet og samtidig ser bebodd ut. En regnsensor sørger for at vinduene lukkes automatisk med nedbør.

Takvinduer sørger for frisk luft og mye dagslys, som har utelukkende positive effekter på helse og trivsel.

I mer enn 75 år har VELUX Gruppen skapt et bedre bomiljø for mennesker over hele verden; ved å gjøre mest mulig ut av dagslys og frisk luft gjennom taket. Vår produktportefølje omfatter blant annet takvinduer, vinduer for flate tak, rulleskodder, solskjerming og dekorasjon. Disse produktene bidrar til å sikre et sunt og bærekraftig inneklima, for arbeid og læring, for lek og glede. Vi jobber globalt - med salg og produksjon i mer enn 40 land og med omtrent 9 500 ansatte verden over. VELUX Gruppen eies av VKR Holding A/S, som er et fonds- og familieeid aksjeselskap. I 2016 hadde VKR Holding en omsetning på 2,4 millioner euro, og donerte 155 millioner euro i veldedige tilskudd gjennom fondet THE VELUX FOUNDATIONS. For mer informasjon, besøk www.velux.no.