Naturlig dagslys i alle rom

Mange boliger har et kaldloft som er utilgjengelig for opphold. Da kan du likevel lede dagslyset ned gjennom taket, gjennom det utilgjengelige loftsrommet og ned til etasjen under. Forutsetningen er at det ikke er mer enn seks meter mellom de ytter- og innertakene.

Toalett, boder og gangarealer er ofte plassert midt i boligen, uten tilgang til naturlig dagslys, til disse rommene er en lystunnel løsningen.

Naturlig dagslys gir et liv innendørs som en enkel lyspære ikke kan gi. Lyset skifter med årstidene og døgnets tider. VELUX lystunnel kan benyttes i trappeganger, kjøkken, bad, soverom, hjemmekontor eller hvor du måtte ønske.

VELUX lystunnel ser på utsiden ut som et lite takvindu. Fra dette går et innvendig høyglanset rør ned til innertaket hvor det avsluttes med en lysspreder . Innenfra ser den ut som en taklampe. Det kan monteres et lyskit inne i lystunnelen, til bruk når det er helt mørkt ute.

En lystunnel sparer strøm, da kunstig lys erstattes av dagslyset. VELUX lystunnel finnes i utgaver for flate og skrå tak.

I mer enn 75 år har VELUX Gruppen skapt et bedre bomiljø for mennesker over hele verden; ved å gjøre mest mulig ut av dagslys og frisk luft gjennom taket. Vår produktportefølje omfatter blant annet takvinduer, vinduer for flate tak, rulleskodder, solskjerming og dekorasjon. Disse produktene bidrar til å sikre et sunt og bærekraftig inneklima, for arbeid og læring, for lek og glede. Vi jobber globalt - med salg og produksjon i mer enn 40 land og med omtrent 9 500 ansatte verden over. VELUX Gruppen eies av VKR Holding A/S, som er et fonds- og familieeid aksjeselskap. I 2016 hadde VKR Holding en omsetning på 2,4 millioner euro, og donerte 155 millioner euro i veldedige tilskudd gjennom fondet THE VELUX FOUNDATIONS. For mer informasjon, besøk www.velux.no.