Smart Home-fuglen som kvitrer for et friskere inneklima

Airbird_HomeI dag tilbringer vi omtrent 90 prosent av livene våre innendørs,men innestengte rom og dårlig luft er hverken bra for helsen eller trivselen vår hjemme. AirBird® er en smart sensor som kontrollerer luftkvaliteten i rommet og minner deg på når det er tid for å lufte for å skape et sunnere inneklima. AirBird® er utformet, designet og utviklet i felleskap av VELUX Group, GXN og Leapcraft, og hjelper deg å endre følelsen i et rom til det bedre.

Helst skal man lufte ut hjemme minst tre ganger om dagen for å sikre et sunt inneklima, men det blir lett glemt.

AirBird® er en innendørs smartsensor som hjelper til med å overvåke klimaet i boligen året rundt og sikrer sunne ventilasjonsvaner. Den lille, smarte og dekorative «fuglen» undersøker med høy presisjon luftkvaliteten i boligen gjennom en sensor som måler CO2, temperatur og luftfuktighet. Er luftkvaliteten dårlig signaliserer AirBird® med fuglekvitter og lys for å melde fra at det er på tide å slippe inn frisk luft.

Frisk luft gir ny energi til både kropp og hjem

Ved å åpne vinduer og dører skapes det en naturlig luftstrøm i boligen. Frisk luft er den mest effektive måten å skape et sunt inneklima på, som er viktig for menneskers helse og velvære.

Men dårlig inneklima er fortsatt en usynlig folkefiende i mange norske hjem. Når kroppen utsettes for høye nivåer av CO2 og dårlig luft over lengre tid blir vi trøtte, føler oss uvel og opplever dårligere konsentrasjonsevne. AirBird®-sensorene styrer luftkvaliteten i rommet i sanntid, og informerer kontinuerlig om statusen på luftkvaliteten gjennom automatiske kalibreringsalgoritmer.

Fuglekvitter og sunne lufterutiner

Leapcraft, GXN og VELUX Group har i felleskap utviklet og designet AirBird® med målet om å sikre et bedre inneklima i boliger over hele verden.AirBird® kan kjøpes for seg selv eller sammen med flere produkter som kobles sammen via en hub og wifi til en app der luftkvaliteten er synlig i sanntid. Med fargene rødt, gult og grønt signaliserer appen status på luftkvaliteten. Når luftkvaliteten går tilbake til et normalt, trygt nivå vil AirBird® signalisere igjen, og du kan lukke vinduene.

Produktinformasjon
AirBird® er tilgjengelig i fargene gul, hvit og sølv. Veiledende pris: kr 2 076,-.
Produktet er tilgjengelig for salg på getabird.com.