Oslo,
Januar

Å styre inneklimaet har aldri vært enklere

Den nye VELUX App Control gjør det lettere å kontrollere inneklimaet i hjemmet ditt.

Topphengslet INTEGRA

VELUX® har fått et nytt tilskudd i deres produktgruppe VELUX INTEGRA®, med VELUX App Control som er designet for å forbedre brukeropplevelsen for boligeierne.

Hjemmene våre har blitt mye mer enn bare et sted for å sove og spise, og flere bruker hjemmet til både jobb og fritid. Smarthjem er blitt vanligere, og det er estimert at det finnes 175 millioner smarthjem i verden. Med over 3,6 milliarder smarttelefonbrukere over hele verden i 2020, kan man enkelt styre hus og hjem gjennom bare noen tastetrykk.

«VELUX App Control et enkelt og kostnadseffektivt smartkontrollalternativ som gjør at man ikke lenger trenger sensorer og veggbrytere til å styre vinduene. Nå kan man enkelt kontrollere komforten og sikkerheten i hjemmet fra hvor som helst, når som helst, direkte fra smarttelefonen eller med stemmestyring,» forklarer Anna Palner Kloch, Product manager for VELUX. «VELUX App Control er for alle som ønsker tilgjengeligheten appen tilbyr deres hjem og individuelle livsstil.»

Komfort

VELUX App Control kan styre alle elektriske og soldrevne VELUX INTEGRA® takvinduer, innvendig  og utvendig solskjerming gjennom et tastetrykk på smarttelefonen eller gjennom stemmestyring. Ved å åpne et vindu for å slippe inn frisk luft, eller be om at gardinene skal trekkes ned, kan brukerne enkelt justere mengden frisk luft og dagslys de får inn i hjemmet sitt.

Sikkerhet

VELUX App Control gir mer ro i sinnet da du kan dobbeltsjekke hjemmet ditt – selv når du er borte. Glemmer man å lukke et vindu betyr ikke det lenger at man må ta en unødvendig tur hjem igjen for å sjekke, VELUX App Control kan raskt og enkelt sjekke det for deg. Når man er på ferie, kan man legge inn at VELUX innvendig og utvendig solskjerming går opp og ned gjennom dagen som når man er hjemme, for å avskrekke uvelkomne gjester.

Praktisk

Ved å bruke VELUX App Control kan hele familien styre VELUX INTEGRA® produktene med multibruker tilgang og stemmestyring gjennom ‘Hey Google’ og Apple Homekit. Med mulighet for egne tilpasninger etter rom og gruppekontroll, blir VELUX App Control raskt en del av brukernes daglige rutine.

Installasjon

Basert på det eksisterende VELUX ACTIVE with NETATMO systemet (gateway systemet) og brukergrensesnitt (app), kan installeringen av VELUX App Control utføres direkte av brukeren – det er derfor ikke behov for ekstra montører. Brukeren kan enkelt kjøpe VELUX App Control Starter Kit i nettbutikken eller hos en forhandler. De kan deretter laste ned VELUX ACTIVE with NETATMO app fra Apple Store eller Google Play og følge instruksjonene i appen for å fullføre det raske oppsettet. Aldri har det vært enklere å styre inneklimaet.

For mer informasjon om VELUX App Control besøk: https://www.velux.no/produkter/smart-home/velux-app-control